قوانین و مقررات

سایت بالانس برای افزایش آگاهی شما نسبت به اطلاعات موجود در برگه های آزمایش راه اندازی شده است. در این سایت شما با واردکردن اطلاعات برگه آزمایش خود می توانید نقش هر پارامتر را بیشتر بدانید و از مواردی که ممکن است در صورت مقادیر بالا و پایین این پارامتر رخ دهد آگاهی پیدا کنید. اطلاعات موجود در بالانس از گایدلاین های معتبر پزشکی و براساس الگوریتم های هوش مصنوعی برای هر پارامتر استخراج شده است. هم چنین دو پزشک این داده ها را مورد بازبینی قرار داده اند و صحت اطلاعات خروجی توسط آن ها تایید شده است. تفسیر و توضیح برگه آزمایش با زبان ساده و اختصاصی براساس منابع معتبر و استفاده از دسته بندی های تخصصی باعث درک بهتر این پارامترها و ارتقای بهداشت عمومی می شود. امیدواریم خدمات تفسیر آنلاین آزمایش بالانس به کاهش هزینه های نظام سلامت کمک شایانی نماید. در این متن حقوق کاربران بالانس  به منظور استفاده بهینه و بهتر بیان شده است. ورود کاربران به وب‏‌سایت و استفاده از پروفایل شخصی به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین دانستن نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات بالانس  است.

قوانین عمومی

کلیه اصول و رویه‏‌ها منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است.  متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات بالانس تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

قوانین تخصصی

خدمت بالانس در زمینه تفسیر آزمایش یک بستر امن برای افزایش اطلاعات بیمار در راستای مفهوم  patient empowerment و درگیر کردن خود بیمار در فرایند تصیم گیری (shared decision- making) است. از طرف دیگر در صورت درخواست کاربر، تفسیر توسط پزشک نیز می تواند انجام گیرد.  همچنین کاربران می توانند سوالات مربوط به برگه جواب آزمایش را با پزشک در میان بگذارند. کاربران می توانند پس از ارسال جواب برگه آزمایش و سایر مدارک پزشکی و هر توضیحی که فکر می‌کنند تفسیر شخصی سازی شده را دریافت نمایند.  تفسیر طی 12 ساعت به صورت متنی برای کاربر با یکی از روش‌های دیجیتال ارسال می‌شود. در تفسیر شخصی سازی شده ممکن است پزشک برای کسب اطلاعات بیشتر و تفسیر دقیق تر آزمایش با شما تماس بگیرد. این ارتباط یک ارتباط امن خواهد بود.

خدمات بالانس صرفا جهت راهنمایی شما و بعنوان یک سیستم توصیه گر پزشکی و دستیار مشاور ( تعریف شده در منشور حقوق بیماران ایران ) می‌باشد و به هیچ عنوان جهت تشخیص بالینی، تجویز دارو و ویزیت نیست. بالانس به هیچ وجه یک سرویس اورژانسی نیست و در این زمینه فعالیت نمی کند. کاربران در صورتی که طی 24 ساعت جوابی دریافت نکنند هزینه به آن ها عودت داده خواهد شد.

قوانین تفسیر آزمایش

هزینه دریافتی از کاربران برای ارایه خدمات پشتیبانی فنی و زیرساخت ارایه شده می باشد و برای تفسیر سفارشی سازی شده هزینه به حساب پزشک واریز می گردد. کاربر می تواند درخواست تفسیر آزمایش را حداکثر طی یک ساعت لغو نماید، چنانچه در همین زمان لغو گردد هزینه تفسیر جواب آزمایش به حساب کاربری عودت خواهد شد.

تعریف کاربر

کاربر شخصی است که با وارد کردن اطلاعات کاربری خود در فرم ثبت نام وارد سایت شده است و با این کار تمام قوانین را پذیرفته است و موافقت خود با اشتراک گذاری اطلاعات برگه آزمایش با بالانس را اعلام کرده است.

ارتباطات از طریق پیام رسان

کاربر با ثبت ایمیل و شماره تماس خود از خدمات بالانس استفاده می نماید. بالانس نیز می تواند از طریق اطلاعات ورودی توسط کاربر با ایشان ارتباط بگیرد.  

شما به بالانس اجازه می دهید که  از طریق فضای دیجیتال ( از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی مانند پیام‌رسان‌های مرسوم ) به درخواست شما پاسخ دهد. آدرس ایمیل و شماره تماس که کاربر در پروفایل خود ثبت می‌کند،  تنها آدرس و شماره تماس رسمی و مورد تایید بالانس  است و تمام مکاتبات و پاسخ‌ها از طریق آنها صورت می‌گیرد و بالانس نسبت به شماره تماس و ایمیل های دیگر هیچ مسئولیتی ندارد.

بالانس تمام مکاتبات خود را از طریق شماره‌ی 09370647608  که تنها شماره مورد تایید است در پیام رسان ها انجام می دهد. ارسال هرگونه پیامک و پیام در پیام­رسان‌های مرسوم تحت عنوان بالانس، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام بالانس  است و در صورت دریافت چنین پیامکی یا پیامی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را اطلاع دهید.

نقدها، نظرها، ارتباطات و سایر مطالب

سایت بالانس  ممکن است دارای لینک‏‌هایی به سایت‌های دیگر باشد. این سایت‏‌ها تحت کنترل بالانس  نیستند و سایت بالانس  هیچ مسولیتی در قبال محتویات این سایت‏‌ها شامل (و نه محدود به) لینک‏‌های دیگری که ممکن است در این سایت‏‌ها باشد ندارد. سایت بالانس  این لینک‏‌ها را برای سهولت شما فراهم کرده است و وجود هر یک از این لینک‏‌ها به معنی تائید یا هر نوع ارتباط ما با اداره کنندگان آنها نیست. سایت‏‌هایى که در آگهی‏‌ها یا صفحه‏‌های سایت بالانس  لینک می‏‌شوند را افرادی خارج از بالانس اداره می‌کنند، بنابراین سایت بالانس  نمی‌‏تواند در مورد آنها ضمانتى داشته باشد. شما توافق می‏‌کنید مسولیت هر گونه خسارت و آسیب احتمالی وارده را از طرﻳﻖ وﻳﺮوس یا فایل‏‌های مخرب دیگر که می‌تواند ناشی از درﻳﺎفت و استفاده از داده‌‏ها و فایل‏‌های متعلق به سایت‏‌های لینک شده در سایت بالانس  باشد، خود برعهده خواهید داشت.

قوانین نظردهی

نظر کاربران باید مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در صورتی که در نظرات قوانین رعایت نشود نظر تایید نخواهد شد و در نتیجه در سایت به نمایش در نخواهد آمد. بالانس  هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت نظرات منتشر شده را ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ وجه به معنی تایید بالانس  درباره محتویات نظر نیست.کاربران ارسال کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افرادی، باعث عدم تایید نظر کاربر می‌شود. “نام کاربری” ارسال کنندگان نظر باید شامل نام و نام خانوادگی فرد با حروف فارسی باشد؛ لذا نظراتی که با نام کاربری غیر مجاز ارسال شده باشند، هرچند ناقض دیگر قوانین ذکر شده نباشند، تایید نخواهند شد.

مقالات و محتوا

بالانس  نهایت تلاش و دقت را به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع علمی معتبر می‏‌کند. مطالب اغلب از منابع معتبری چون UpToDate، CDC،WHOو… می‌باشد.

موارد حل اختلاف

تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، بالانس  هیچ گونه مسئولیتی ندارد و کاربر با ورود به سایت مسئولیت همه چیز را برعهده گرفته است.  کاربر باید توجه داشته باشد که استفاده از خدمات بالانس  به هیچ عنوان برای موارد اورژانسی، تشخیص بالینی، تجویز دارو و ویزیت نمی‌باشد و جنبه دستیار مشاوره و تصمیم گیری دارد و در صورت ایجاد هرگونه مشکل بالینی برای کاربر در طی درمان ، بالانس  و پزشکان همکار آن هیچ گونه مسئولیتی ندارند.